Vänner.....

Skriver några dikter som jag läste utav mammas bok "Vänner" som hon fick av sin vän som hon har känt typ hela livet. :))♥
1.
En sann vän bidrar mer
till vår lycka
än tusen fiender
till vår olycka.♥
2.
Ett vänligt ord kan hålla
en varm hela vintren.♥
3.
Det är så mycket vänligare med två.♥
4.
Världen är vacker
när man håller varandra
i handen och går tillsammans.♥
5.
Mina vänner har format
mitt livs historia. På tusentals
sätt har de förvandlat mina
begränsningar till härliga
privilegier, och gjort det
möjligt för mig att vandra
lugn och lycklig i skuggan
av mina brister.♥
6.
Den främsta gåvan du kan ge någon
är din odelade uppmärksamhet.♥
7.
En vän är en människa
i vars sällskap
man törs vara sig själv.♥
8.
Ingen behöver känna sig
övergiven så länge han/hon har
en enda som han/hon kan känna
förtroende och aktning för.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0